CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, September 18, 2008

Nasi Bukhari Gitewwww....

Semalam untuk bukak puasa aku try masak nasik bukhari ayam rempah dan inilah hasilnya...tadaaaa!!!! Sedap tauu...sehingga menjilat jari....yummyy......

Acah jer...ni aku beli kat pasar dato keramat daa....hehehheh...semalam aku tak larat nak masak sebab selsema. Aiyoo..kalau kena selsema waktu bulan puasa...masyaAlah...SEKSA nyer...dugaan besar...dah la takleh minum air milo...takleh makan ubat...Aircond lak full blast tak membantu keadaan. Aku rasa bengap kepala hotak. So, cakap ngan LK aku tak larat masak...beli je food kat pasar dan yang sewaktu dengannya. Oh ya, kalau dah gi Dato Keramat tuh, benda wajib ialah cakoi. Bestt...Tambahan, aku lately ni macam malas je nak masak sebab the past few days ni pun kitorang asyik buka kat luar. Hari Isnin aritu buka kat Islamic Arts Museum...sedap pekena middle eastern food. Hari Selasa lak kat Crown Princess. Hari ni karang kat Legend. Monday kat Dewan Perdana Felda lak. Alhamdullilah...dapur umah tak berasap :P

Mama semalam call sebab dia worry lama lak aku tak call dia. Lufer lak aku..Hari ni kul 2pm Papa pegi Mekah seminggu ada projek ngan geng-geng dia. Bukan buat umrah ke hape tapi ada projek apa tah aku pun tatau. Papa remind aku suh teman Mama from time to time. Tu yang ingat Sabtu ni nak buka puasa kat Keramat la. Hari Ahad lak tatau lagi sebab LK dah dapat kunci umah dia...ajak aku gi sana mop cuci bagai sebelum furniture masuk. Sonok tul dia. Aku actually dah ingat-ingat lupa lay-out rumah tu. Keta LK pun maybe akan dapat sebelum raya. Big boss cakap, once Alex balik dari cuti je diorang akan proceed register keta tu. So, tahun ni LK raya sakan la noo....

3 comments:

Mrs Averonz said...

Resepi mahal nie.. nk kena cube ngak satu hari... terliur~

B in the House said...

Wah seronok ler...raya baling naik keter baru LK ke Smurfette....

So u pindah umah LK ker atau duduk kat umah skang....bila yer kita nak gi umah u...buat ler makan2...masak Nasi Bukhari yang buat hari semalam pun kra ok gak...hehehehe

smurfette said...

B - Naik keta LK ler..keta i kena rehat sebab dah TERLALU banyak jenjalan sangat. Umah saper duduk pasni kena buat mesyuarat agung, capai kata sepakat...suspennyer..

Mummy - No problemo, one day aku buat bagi hangpa rasa kat ofis :P