CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, September 15, 2008

Update Masakan

Cewah...update masakan konon. Macam chef kekdahnyer aku nih. Hehehhe...anyway, hari Sabtu untuk buka puasa, aku masak sambal ikan bilis. LK kata sedap tapi aku rasa macam termasam sikit. Maybe sebab aku terover taruk air asam kot. Tapi lelama makan aku rasa sedap gak sambal aku nih kalau makan ngan nasik lemak...hmmm....nak carik resepi buat nasik lemak. Maybe akan buat one day lepas bulan puasa.

Dulu waktu aku buat sambal ikan bilis selalu macam basah sikit...tapi this time kering...just the way i like it...

Hari Ahad pagi ...conversation antara LK ngan aku berbunyi begini: -

Aku : Lou Kong, what do you feel like having for break fast today?
LK : I want to eat prawn goreng tepung like at the kedai can?
Aku : U eat prawn meh? All this time I tot u don't like prawn??
LK : I eat...but u must remove the kulit first.
Aku : But not nice la kalau buang kulit. The kulit tu la yang manis dong. Somemore, my dad said, the kulit is the cure for kolesterol of the prawn tau.
LK : Says who?
Aku : Says my dad.
LK : I don't believe. Remove kulit.
Aku : Whatever u say bos.

So aku pun buat la udang goreng tepung. Sekali ngan sotong goreng tepung. Guna tempura batter tapi tak baper nak menjadi la...batter tu tak lekat kat sotong la pulak...dah la meletup-letup tak hengat waktu goreng sotong tuh...horror siot.

Ini la rupa dia...tapi sedap tu makan ngan sos cili tomyam lingham...yummyyy...

Oh ya, ni antara favourite kuih aku yang aku makan bukan bulan puasa ajer. Aku panggil CAKOI dan LK panggil CHARKUEI. Aku hanya akan beli kat satu gerai kat Pasar Dato Keramat ni. Makcik ni je yang jual sedap. Yang lenlain tak best.

Kucing ni nama dia Obama. Kucing ni duduk Keramat. Mama panggil Bam. Adek panggil Barrack. Aku panggil dia gemuk. Obama ni dah besar dan kureng respek ngan manusia sikit. Dia akan panjat dan lepak atas MUKA orang waktu orang tengah tido. Kucing ni giler tapi comel. Habit terbaru, kalau ada orang bukak freezer, dia akan datang lepak depan tu dan menghirup udara sejuk yang keluar berkepul-kepul. Sengal punya kucing.

0 comments: