CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, November 6, 2008

Oh TCM! Apasal ko camtu ek?

Penat la lately banyak keje. Last year aku rasa tak la macam ni. Dah nak towards the end of the year, bz skit-skit je. Tapi this year bz satu macam. Bila aku pikir-pikir apa ek yg menyebabkan aku sebuk nih? Tetiba aku tingat kewujudan satu divisyen baru kat Celcom nih. TCM. Stands for Technology Contract Management. Derang ni division yang scope lebih kurang macam project manager contract lar. Amek role pre-contract, during contract and post contract. Meaning also, diorang akan monitor vendor performance. So, how to do it? Through contract la of course. How to do it? Prepare watertight contract la. How to do it? Kerah all the lawyers la. 24/7 call call call. Meeting meeting meeting. KPI derang untuk prepare 1 contract, 2 minggu je! Itu tak masuk Legal kena prepare document and attachment YG MAHA BANYAK!! So, sebab nak kejarkan KPI derang, ini orang-orang TCM tekan dan tekan dan tekan la Legal. Tension siot. Yani satu kapal ngan aku. Everytime after abih meeting dan before meeting ngan TCM, kitorang mesti tertekan...banyak keje. Before sebab nak prepare contract. After sebab nak incorporate changes/amendments yang banyak dan mengarut. Dah la office TCM sampai ke Tmn Desa. Each time nak pegi...ya rabi...amatlah malasnyer.....................skang ni aku baru lepas revise satu contract TCM. Dah email dan sekarang rilex skit sementara tunggu meeting seterusnya. So, kena enjoy la relaxing moment ni habis-habisan........................................

0 comments: