CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, March 10, 2009

Cuti Panjang Punyer Ceritera

Dear encik blogspot. Lama tak berblogging. Nak kata sibuk sangat tu tak la jugak. Malas je lebih J. Last week aku sudah trade-in hp aku yang slalu hang/slow/bengong N73 tu ngan satu hp lain. Satu hp yang once upon a time aku penah cakap macam washing machine….tapi last-last aku beli gak sebab sudah jatuh cinta tergolek-golek padanya. Hp itu adalah……LG!!!!! Kuang kuang kuang. Tu la, dulu ejek lagi Amri. Skang sudah kena fever LG. Ok la hp nih. Aku beli type Cookie tu. Best la...ye la, nak beli I-Phone mahal sangat (walaupun memang giler giler giler punya ngidam nak hp tuh) tapi takpe la, jadi la aku I-Phone wannabe. Hehehe...(shut up). Tapi cool tau Cookie ni. Dia punya touch flo memang amazing. And the value was like, murah seh! Sebab aku trade-in, aku top up dalam RM500 ajer (Tu pun sebab mamat cine tu dah perasan button volume aku rosak. Tu la, LK dah ajak belah tapi aku dok belek-belek lagi kat situ. Kan dah....). So now skang aku telah menjadi happy Cookie bunny :) Tapi ada satu problem je (ada jugek)...aku dah amek gambar punya la banyak nak citer dalam blog ni tapi bila aku install dia punya PC suite, macam tak masuk la pulak. Tatau apasat. Lap top aku kot tak compatible? Jadi, banyak la lagi gambar dalam storage file beb. Nanti la bila ada masa aku belek-belek lagi benda alah tu. Sabtu aku lepak Keramat. Malam tu ada kenduri kat Mama punya umah depan . Depa buat style gerai. Ada kambing panggang, char koteow, tahu bakar etc best....LK makan pun banyak. Jumpa Naha ngan 3 orang anak dia. Comel...Ahad pagi tolong Amri pindah barang. Bukan tolong apa. Teman LK tolong sibuk je. Nape Amri pindah? Dan apa yang Amri pindah? Panjang citernyer….nanti la bila ada masa aku citer kat sini. Sampai dalam kul 4pm pastu kitorang balik umah. Sebelum sampai umah teman LK gi repair keta. Tah naper tah asap banyak giler kuar dari ekzos keta dia. Terus cari Ah Meng. Nasib baik kedai dia bukak. Check-check rupernyer 3-4 hari lepas waktu LK servis keta dia kat Kepong, mamat India yang bikin keta tu silap masuk paip. Patut ke lain tapi sumbat ke lain. Mana tak berasap. Hampeh….Isnin cuti Maulidur Rasul. Kul 10.30am kitorang breakfast kat Carrefour dulu then gi Nagoya. Ingat nak tukar curtain dalam bilik tido. Ada satu tu yang aku berkenan tapi kain lak tak cukup. Haiyaa....pusing-pusing tengok-tengok kain sampai pening. Sampai LK pun dah start "This one la LP. This one is nice. Yellow colour" Errkk…punya la kilat taste laki aku. Dinding kaler biru. Curtain kuning masuk ka? Last-last, takpe la..aku gi Tewah kat Giant esok-esok la. After that kitorang gi Ampang Park. Beli suar besau aku. Macam-macam kaler. Sedap pakai wa cakap lu. Best best sebab perut dah besau. Hehehe...After that aku ada merajuk sikit (emo bangang) sebabkan benda yang agak bangang la jugak. LK pujuk ajak gi lunch kat KLCC. Happy bunny :) Since dah park keta kat Ampang Park kitorang naik LRT je gi KLCC. Sampai sana terus beli tiket movie 7 Pounds. Ya Allah!!!! Cerita tu I tell you, aku benci laaa…..aku nangis macam baby!! Teresak-esak. Mengogoi-ngogoi dah tak kira orang keliling. Sedih tahap gaban tau. Aku sampai naik penat sebab nangis ajer. Tak suker la Will Smith. Naper muka dia toya sangat....mamat ni kalau tak menang best actor dalam next year punya Oscar lagi, aku tak tau la. Bebetul tear jerking movie. Aku bagi 10/10. Tapi ni untuk acting Will Smith je. Story line 7 Pounds tu sebenarnyer ok ok je tapi acting dia...memang…hmmmm….tremendously brilliant! Will Smith, you rock! Tapi aku kureng sikit la ngan Rosario Dawson. She looked too hot to be a dying sick lady :P Lepas movie, late lunch dan pastu balik. Malam sikit, aku masak simple-simple je...goreng ikan kembung dan sayur pastu makan ngan nasik panas. Lama tak makan home cooked meal. Malam ni nak masak lagi la. Oh ya, LK hari ni MC. Sian dia demam selsema. Aku ingat nak amek EL tapi banyak sikit kerje. Takpe cayang, I come home early today ok laling?

How could you not love this man????? Look at his face. So toya one i tell you....just put his face on the poster. His face alone. Terus box office. Tengok muker je aku dah nak nangis :P

0 comments: