CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, May 6, 2009

Pregnancy For Dummies???

Ngantuk ngantuk ngantuk!!!! Perut kenyang……mata berat…..rasa nak tido jer…ni kalau ada atas katil ngan bantal empuk, bestnyer……..

One thing kan? Sekarang aku dah start rasa yang aku kena equipkan diri ngan information on how to bring up a baby. Serious. This morning, Yani was showing me this website about baby’s products, i.e. baby bottles. Yikes! Macam-macam rupernyer kena tahu. Colic la. BPA free la. Sterilizer la. Nipple cream la. Pump nak yang manual ke auto ke. Aiyoyo…like that aarrr???!!! I thought having a baby would be a breezy. Dia pop out je, aku terus jaga je la. Jaga macam mana aku tak penah terpikir langsung. How to feed. How to bathe. How to this. How to that. Sumer aku tak baca lagi dan tak baper tahu lagi. With hope that the skill would come naturally nanti after the birth. Boleh ke camtu?

Macam smalam, aku search dalam internet dan dapat tahu yang for pregnant woman, better tido SOS style. SOS tu maknanya Sleep On Side. Better be on the left side. Reason being, so that oxygen and nutrient can be transferred to the baby. But why the left side? Not the right side? Itu aku pelik. Selama ni aku dok tido on my back coz everytime aku sleep sideway, baby akan gerak-gerak kat tepi perut (side aku pastu kat bawah lak tuh). So, aku dok ingatkan yang dia dah sampai ke bawah sangat sebab gravity kan? Dan takut dia lemas lak tak bleh nafas ke haper sebab macam dah kat bawah sangat kena himpit ngan tilam lak tuh. Maybe dia dok gerak tu indicator nak bagitau suh aku tukar position balik. That’s why aku akan tukar dan sleep on my back. Rupernyer cara tido on the back tu yang tak betul. Aku kena tido SOS style. Dah pulak, katanya kalau tido on the back, nutrient tak sampai ke baby....hmmmm....macam-macam kan? Skang ni aku dah start takut dan phobia ngan benda-benda kecik. Sampai perut tegang sangat pun aku dah start risau. So, camner ni? Nak kena beli buku how to raise a baby for dummies ke? Atau pregnancy for dummies? Aku rasa ada kot buku-buku ni. Nanti nak gi carik. Terlambat sangat tak? Tu la, benda-benda ni sepatutnya kena start masa awal-awal pregnancy dulu. Aku ni dah start panic dah ni. Masalahnyer, since pregnant ni aku dah jadik macam pemalas gila nak baca buku. Skang, nak tak nak aku kena start baca buku balik. Apa yang aku merepek ni labu? Biasala, orang gelabah selalu macam ni. Merapu tak tentu pasal.

0 comments: