CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, July 14, 2009

Confuse Confuse Pening Pening!

Yes! Barang baby dah beli sumer. Kertas checklist aku (yang aku dok bawak kehulu kehilir sampai dah nak hancur lebur tu) dah bertanda tick tick done done at most stuffs. So, tinggal barang-barang aku je la, i.e. nursing bra, jamu, seluar jammies, cardigans, etc. Other than that, done. Barang-barang sumer dah letak elok-elok dalam bilik. Tinggal nak beli 2 bakul. Satu untuk baby clothes. Satu untuk baby care/grooming. Bag baby pun dah beli. So, after this, the last 2 weeks aku dah kena start packing yang nak bawak gi hospital dan letak dalam keta siap-siap. Talking about hospital…hmmmm…tu masalah negara tu. LK dok kata why I ni susah sangat nak decide which hospital. Just whack one jer. Well, it wasn’t a problem until company aku yang pandai ni decide to change insurance company 1 June aritu. Elok-elok aku dah plan cantik-cantik nak deliver ngan Dr Andi kat Naluri, tengok-tengok, insurance company baru ni tak cover Naluri as their panel hospital. Aiyayay….pening kepala makcik. Then tanya Dr Andi, selain Naluri u boleh buat visitation mana ye doc? Ampang Puteri can or not? Dia kata Ampang Puteri cannot. Damai Service Melawati can la. So, ari tu aku gi sana nak tengok dia punya hospital tu. The reception area looks promising tapi bila aku naik ke maternity ward dia jer….errrkkkk!!! Walauweh…macam hospital perang dunia ke-2….takuttnyerrr…..even LK punya muka aku perasan terus berubah tengok one bedded ward dia (the ONLY one bedded ward) yang kena share toilet kat 2 bedded room sebelah. What??? Aiyooo….so bad one la, cannot like this. Sian my doter…terus rule out Damai Service. LK cakap what about Pusrawi? I said tak cover la laling. Ishh…atas skit, Tawakal? Hmmm…pegi la kitorang kat sana. Ok jugak the wards and maternity package dia. But then nak doctor mana plak? Doktor pompuan ada sorang je. Sebabkan pompuan, sure ramai patient punya kan? Dan nampak macam garang plak tuh. The rest sumer doctor laki. Ada sorang tu macam otai gangster zaman 70-an. Rambut macam ala-ala yusof haslam dedolu. Pastu ada sorang tu hensemnyer la plak…ishh..lagi la tak boleh…oi, smurfette…concentrate concentrate. So, Tawakal KIV dulu sementara aku riki-riki pasal doctors depa. Ampang Puteri tu bukan apa, Yani kata Dr Fauziah ok, tapi Dr Andi lak kata dia macam bizi skit lately. Now ni Dr Fauziah dah amek lecturing which will take 3 days in a week to do that. Weekends lak memang confirm dia tak deliver. So, tinggal 2 hari je la. Dah la patient dia ramai tak terkira. Dr Andi recommended Dr Ariza. Dia kenal baik ngan Dr Ariza, dia kata ok. Memula dah rasa ok dah, maybe boleh la dengan Dr Ariza ni. Pastu aku gatal gi kol HR dan sembang-sembang ngan staff sana, dia lak kata dia tak advise gi Ampang Puteri sebab dah TERLALU RAMAI macam gomen dah skang ni. Nurses sana pun dah tak boleh cater patients bebetul sebab ramai sangat….hmmm...di sebabkan ni, aku dah turn off dah. Campur lagi satu, dia cakap ada this one doctor ni ske sangat encourage patient dia buat c-zer. Aiyooo….tamau la…buatnya tetiba aku kena dapat doktor tu sebab doktor lain dah bizi karang….haaa…macam mana tuh??? Disebabkan ni jugak la aku sekali lagi turn off. Then, GIMC? Erkk…no way, aritu Nazira deliver sana and the bill came up to RM14K!!! That’s so fu***ng crazy!! Sian LK nanti terus botak savings dia. Not worth it la sampai kena cantas savings cenggitu. Elak kan je la sebelum terkena kan? Oh ya, aku plan gak petang karang nak gi PMC Ampang. Semalam dah kol tanya maternity package dia very good. So, aku nak gi tengok maternity wards dia lak. Tapi nak gi sana jem tau…hmmm…so cemana nih? Ishh...fussy sangat ke aku ni? Ngengadanyer…susah sangat nak pilih hospital. Time is ticking nih. Hari ni patut due date aku punya fortnightly check up. Hospital tak decide lagi. LK dah malas nak campur dah. Dia ikut je. Weekend aritu aku macam dah konon confirm Tawakal, pastu petang semalam kat office, kol LK confirm Ampang Puteri lak (dengan Dr Ariza sebab dalam forum orang cakap dia buat stiches ok, dan dia tak encourage c-zer…tapi dia garang skit lar), pastu petang dalam keta aku kata maybe PMC Ampang lak (tapi subject to maternity ward sighting). LK dah naik pening. Aku lagi la pening. Sampai ada lak dia kata u beranak kat rumah je la. Selesa pun selesa. Rumah sendiri kan? Pastu panggil Dr Andi sambut baby. Senang citer. Cehh…

Oh ya, malam tadi LK dah start ngaji ngan ustaz Kamarudin yang Mama introduce dulu tu. Belajar Iqra’ buku 1. Ustaz tu puji LK fast learner. Alhamdulillah. Kelas one-on-one tu kat umah Mama every Monday, Wednesday, Thursday and Friday lepas Isyak.

0 comments: