CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, November 25, 2009

Lapoo Eee...

Semalam ada kelas ngan Suria di Wangsamaju lepas Maghrib. The first session kat Masjid Usamah Wangsamaju tapi last-last kitorang decide buat kat rumah dia lagi senang. Just in case la kalau aku period ke nanti, nak masuk masjid nanti problem sikit kan? So, Suria kata better buat kat rumah dia since rumah dia pun dekat-dekat situ je. Anyway, lepas solat Maghrib kat rumah dia, pelajaran pun bermula. Belajar-belajar, diccuss-discuss sampai tak tersedar masa dah pukul 10pm!! Walauweh..tersangatlah seronoknya sampai dah terlebih masa. Memula plan sampai kul 9pm jer..ni terlajak ke sejam sampai langsung dedua pun tak sedar. Tapi memang best belajar dengan dia. Sebab Suria ni pandai cakap. Approach dia pun friendly dan topic dia menarik. Last nite kitorang touch pasal penjiwaan dalam ibadah, niat keranaNya dan komunikasi denganNya. Next session minggu depan hari Selasa. LK akan join once dia balik dari Sabah nanti.
Lapoo update. Pagi tadi sebelum gi kerja aku perasan dia tersangatlah sukanya makan tangan dia! Sampai habis mulut berlemuih dengan air liur dia. Bibik cakap semalam sebab dia pakai sarung tangan, habis basah sarung tu. Aku cakap jangan bagi pakai lagi sebab tanak nanti dia dok jilat bulu-bulu la plak. Nanti sakit perut lak. So, mittens off! Biar dia dengan gumbiranya makan tangan sendiri. Hehehe…Karang waktu lunch aku nak cabut sat gi Subang Parade. Nak jumpa sorang perempuan ni yang nak jual dia punya baby car seat kat aku. Jumpa kt Mudah.com. Murah je maa…and it looks in very very good condition. Brand Britax lagi. RM120 jer! How cool is that?? Reason for selling, nak clear space rumah dan anak dia yang setahun pun takmo duduk dalam baby car seat tu lagi. Since it’s in very very good condition, why not beli jer. Kalau beli yang mahal-mahal karang, buatnya Lapoo tanak duduk, buat rugi duit je la pulak. So, tak yah pikir banyak, grab it je! Then malam lak, aku nak jumpa ada sorang perempuan lain lagi (jumpa kat Mudah.com gak. Ni dah jangkit ngan LK la ni. Tapi site tu memang best laa…memacam benda ada jual). Aku beli bouncer dari dia. Yang this one brand new. Nanti boleh la Lapoo duduk dalam bouncer sambil tengok tv. Isk, kecik-kecik lagi dah mengajor anak jadi couch potato. Hehehe…bukan apa, aku rasa Lapoo lekat hobi aku tengok tv waktu pregnant dulu. Sampai sekarang, kalau kita pusingkan badan dia membelakangkan tv, kepala dia akan pusing-pusing carik mana tv dia. So, dah ada bouncer dia nanti, boleh la dia just lepak sambil menonton. Oh ya, aku akan pastikan Lapoo bukan tengok citer ngarut-ngarut. Dia kena tengok TVIQ saje ;)

0 comments: