CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, March 25, 2011

Hari ni Bonus...woohoott!!!

Alhamdulilah syukur ke hadrat ilahi atas rezeki yg diberikanNya...maybe ni the last bonus yg akan aku merasa dgn kompeni terchenta ni..? who knows kan? next year maybe aku dah takde sini lagi...join revo tlg en asben ke...tapi yg pasti bukannyer kerja di tempat lain. sbb aku dah MALAS nak kerja dgn org lagi. wallahualam..tuhan ajer yg tahu arah perjalanan hidup aku. kita merancang tapi Dia yg tentukan. jeng jeng jeng....so apa yg akan aku spend duit hasilan pembantingan tulang dan keringat buat kerja legal nih? tak pikir lg. LK dah kata, simpan dlm bank. jgn guna. aku dok pikir nak beli gelang emas just utk remembrance atas usaha penat jerih buat kerja setengah mati kat sini..hehehe...maybe kot insyaAllah tgk la cemana. yg pasti nak belanja parents aku dan family dimsum! mama dah tuntut semalam. so nnt arrange hari ahad ni kot. utk Lapoo belikan apa ya? toys lagi? aku ngan LK ni bukan jenis parents yg slalu belikan anak toys yg mahal2 pun sbb anak aku tu bukannya minat sgt main toys. books? maybe. nnt tgk kalau ada collection story books ke something. dia tu mmg minat sgt belajar. slalu amek dia kat taska, tgk dia dgn sorang boy ni dok sesama baca buku. so sweet.
another update psl rumah lak. LK suggest pindah balik batu caves since rumah sana pun dah kosong. tenant sana LK terpaksa suruh vacate sbb jaga rumah mcm sampah. teruk tul. so in one month time berpindah la kami ke batu caves. penat wooo...duk sana tingkat 4 walk up lak tuh. kurus la aku cenggini. sebenarnyer aku dulu adamant tamau pindah dari Cheras sbb aku baru je settle in. ni nak kena pindah lagi. aku part2 pack and unpack ni dah tak larat lagi dah...dah tua la katakan...hehehhe...puas gak bergaduh2 ngan LK tamau pindah. bak kata Lapoo "Nanakkkk!!" tapi last2 aku pikir...alahhh...pindah je la...duduk la memana pun asal kami satu famili sesama, itu yg penting. so with OPEN HEART i say, ok LK, we move (walaupun LK slalu ckp u just keep quiet and follow husband order only). ishh...aku ni nak juga queen control. last2 aku kalah...dan berpindah la kami nnt. the first thing kita kena cuci rumah kat batu caves dulu. aku nak kena carik bangla sbb byk brg nak kena buang. sofa dah hancur (gila kan tenant dulu apatah dia buat sampai sofa boleh hancur!). takleh amek indon pompuan kemas sbb byk keje labour. then dah siap cuci, kena panggil org repair bumbung yg bocor. then aku nak repaint whole house. dan pastu baru boleh move in. ok takpe2. kuat semangat. ikhlas ikhlas kerana Allah...baru kerja boleh jd smooth dan hati happy. ok la byk lak bebel hari bonus nih. nak sambung buat kerja yg byk boleh tahan nih. bye2.

0 comments: