CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, June 27, 2011

Last Week Sgt Bz Okeh..

Last week sgt bz okeh..dgn meeting pagi petangnyer, dgn urgent request masuk, dgn nak conclude few contracts yg org dah kejor yob kejor...nak hapdet blog pun sampai takde masa. so, sementara tgh warm up nih, sblm prepare utk meeting kang kul 11, baik la aku hapdet something. last wiken aku terai buat kuih lompat tikam! kuang kuang kuang! alhamdulilah jadi! bagi aku boleh jadi lagi better lagi sbb kurang beberapa bahan skit..tapi takpe...first attempt. LK sampai tambah 3 kali!! walauweh...itu la sebelum masak kena baca bismillah, niat nak masak utk allah dan nak suami makan dan bagi lagi sayang lagi...cewahhh poyos....anyway, ce tgk gambar kat bawah ni sebagai bukti. hehehe...


ghuper dia cenggini sbb loyang aku taruk tak baper dlm sgt..tgh2 masak tetiba aku tingat..alamak eh, yg putih ni tak masak lagi, nnt sure nipis je..camne camne? secepat kilat aku potong dua sebelah taruk dlm loyang lagi satu kukus kat bawah...hehehhe...aku ni biasa la slalu salah budget part2 teknikal ni..



seperti biasa la 'koran' masakan aku...perhatikan air gula dia sgt gelap dan tantek....

tapi naper aku nyer air gula tak macam gambar? tak cukup gelap...maybe jenis gula kot..next time pakai gula kabong tak??


tadaa!! ni la dia hasilan dapur tunggang terbalik aku...LK makan sampai 3 kali tambah...heheheh...

4 comments:

mummy said...

bravo ma.. x sia sia ko beli buku resepi tu..

smurfette said...

hehehe...tqtqtq...sungguh tak ku sangka! senang ghupernyer masak kuih2 ni...

mummy said...

senang ke ? huh? apakah aku pun patut beli buku itu jugak? hehe

smurfette said...

serius senang beb! nnt besday ko aku hadiahkan ko satu buku ni spesel edition...hehehhe...