CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, June 13, 2011

Wiken Lepas Aku Masak...

Wiken lepas aku masak ayam goreng serai. hahaha. nasi tomato tak jadi sbb takde cukup masa. hari sabtu pepagi dah gi puchong amek keta kat bengkel. pastu petang trus gi keramat sampai kul 8mlm dah kenyang makan sana. esoknyer pagi gi klang sbb mak LK katanya tak baper nampak sbbkan katarak..petang singgah keramat skali lagi amek comforter. balik umah dalam 845pm lapa giler terus goreng ayam goreng serai, dari buku chef sama gak. which aku perap since 24 jam lepas. hehehe...buku kata perap 15 minit je. dah tak jadi masak nasik tomato, makan ngan nasik putih panas2 pun sedap giler. serius mmg sedap LK sampai mintak tambah nasik. dia kata rangup giler. cewahh...bestnyer...ini la yg membakar semangat utk aku masak lagi ni. hehehe...takpe, nasik tomato next next wiken plak. nnt nak try buat kuih skali. sbb nmpk mcm senang giler jer....meh tgk gambar walaupun kualiti kurang memuaskan.


ayam yg diperap dlm peti sejuk lebih dari 15 minit. 24 jam to be exact. hehehe...



proses menggoreng dlm kuali sekangkang kera.

gambar sebagai panduan dan tunjuk ajar. hehehe..



last2 menjadi gak, alhamdulillah...gelap skit sbb bayang2 aku..perhatikan ada tompok2 halus putih kat ayam. itu adalah garam yg aku tabur sbb tgh2 menggoreng tetiba aku tingat yg aku tak taruk garam langsung waktu perap!

0 comments: