CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, August 18, 2008

Weekend Yg Penat

Hari sabtu aku lari dari Gas Malaysia. Erkkk...aku lupa cancel apointment untuk installation gas...macam nih...sebabkan hari tu lambat sgt nak tunggu Gas Malaysia, so kitorang pun beli la tong gas..pastu gas dalam tong tu macam banyak lagi...sayang la pulangkan balik kat kedai kan? Last-last LK pun kata kita guna sampai habis dulu pastu baru install Gas Malaysia. No problem bab tu tapi masalahnyer...aku lupa pasal appointment hari Sabtu tu tak cancel lagi. Malam Jumaat tu baru tingat...aiyaaa....try call tapi mesin jawab, office bukak isnin-jumaat ajer..sabtu tak bukak. So, pagi sabtu tu aku tinggalkan note kat pintu kat Gas Malaysia cakap aku ada urgent matter. Pastu LK drop aku kat Keramat (dia gi keje sabtu sampai kul 5.30pm) dan aku lepak kat sana sampai petang. Kat sana aku tengok olympic track event ngan papa, tengahari gi kenduri kawin, petang layan youtube virtual barber ngan Iman dan adek dan malam tu dinner ngan sumer kat NZ lama tapi Mira gi concert kumpulan indon malam tu kat Kiara ngan Su, Sufi, Shazana, Khalid dan Izzat, so dia tak join dinner. Balik umah pancit seh....

Ahad pagi dalam kul 6am tuh...ada phone call dari Izzat...MIRA ACCIDENT MOTOR!!! WTF??????? Kelam kabut LK ngan aku bangun sembahyang subuh dan rush nak gi tgk dia kat hospital Sunway. Ya Allah!!! Takut aku...citer dia gini, balik concert malam tu, Mira ngan geng-geng dia lepak kat one of the restaurant kat Cyber. Kawan derang sorang ni baru beli superbike. So, Mira try test la naik (dia tak reti langsung bawak motor ok). So dia ingat nak tangkap gambar la sekali. Ntah macam mana, dia pulas minyak tu not knowing yg motor tu tgh on mode (something like that la...aku pun bukan reti bab-bab motor nih). Tetiba motor tu terloncat dan Mira terus terbang dari seat dan jatuh face first atas jalan...takut aku dgr...Sufi kata teruk muka dia merah darah banyak keluar...sampai Khalid kena tukar baju la..sian ngan Mira. Dia kena stich dalam mulut, bawah dagu, bawah mulut. Bibir dia bengkak giler tapi nasib baik CT scan tunjuk takde internal bleeding kat otak ke haper..byk yg grazing jugak..tapi doctor kata tu dalam sebulan dah boleh baik...sian adik aku.....tapi nasib baik umur dia panjang dan kecederaan tak kritikal...Ya Allah, syukur padaMU...


Sian ngan Mira...


Kesian-kesian gak...tapi nak cheer up kat Mira, kitorang tangkap gambar ngan dia reramai...kenangan...hehhehe...papa purposely tunjuk gambar gigi depan dia yg tercabut waktu gi Haji itu hari sbb nak geng ngan Mira. Mira cakap gigi dia 2 batang kat depan rasa macam goyang giler...aiyyooo.....


LK pun posing sebelah patient. Sian Mira...

Pastu aku, LK dan Iman gi Klang tengok Ama. Tapi Ama ngan Julie kat umah Sharon sebab cuti sekolah jadi kitorang lepak sana sampai dalam kul 4pm gitu pastu dah siap lunch bagai (Kakun masak kari ikan patin, sedap giler Iman sampai tambah nasik 2 kali...hehhehe) LK aku ngan Iman gi JJ Bukit Tinggi jalan-jalan dan tengok wayang. Initially nak tengok Wall-E. Tapi kul 4.45pm punya show dah penuh...jadi malas nak tunggu show kul 9pm. So, last-last kitorang tengok Shaolin Girl. Ok la citer dia, casting comel-comel. Iman suka giler tapi aku boleh tertido lak...penat mahh..heheheh...


Sharina, anak bongsu Sharon yang comel bangat. Posing ngan songkok ayah dia, Kakun...Iman geram betul ngan dia nih...nak cubit-cubit makan-makan dia sebab comeyyyy!!!

0 comments: