CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, September 8, 2008

Full House Buka Puasa

Last weekend buka puasa paling best untuk aku. Sebab first, aku dah start puasa hari Sabtu. Second buka puasa sumer full house. Kat keramat, semua ada. Boy, Nazira, Amri, Mira, Adek, Iman dan LK. Sampai meja tak cukup, so aku suggest makan kat bawah. Seronok sangat. Yang paling happy papa dan mama la. Sumer anak-anak termasuk menantu 2 orang ada. Lauk biasa je tapi full attendance tu yang tak ternilai. Pas makan semua gi terawih kat masjid setiawangsa reramai. So happy!

Tengah prepare sebelum buka. Kain sapra rentang panjang sebab ramai orang.

Baca doa sebelum makan. Sian Adek demam hari tu tapi gagah gak puasa.

Pastu malam Ahad lak buka puasa rumah aku. This time minus Amri sebab dia gi tahlil umah kawan dia. Aku masak mee kari. Penat oii aku start masak start kul 2pm! Kul 12 dah gi Giant beli barang. Celur taugeh, sayur kailan, rebus telor, goreng tauhu sumer bagai. Untuk dessert lak aku try buat tiramisu. Patutnya pakai biskut lady's finger tapi biskut tu takde kat supermarket so aku guna la McVitties. Okay la sedap sebab aku taruk cream cheese dan peaches banyak giler...lupa lak nak amek gambar! Papa suka makan mee kari aku tambah sampai 3 kali!! Boy kata boleh buat niaga tahun depan punya juadah...LK lak kata nanti bila dia dah bukak kedai yam-cha dia, aku tak yah kerje Celcom lagi...masak mee kari je untuk customer dia....hihihihi....aku bangga sehh!!

Sekali lagi kitorang makan kena duduk bawah juga sebab obviously maaa...meja 4 seater jer la...

Mira muka dah baik dah tapi masih sewel. Tapi dia suker mee ari aku. Ni buktinya. Gila punya budak. Hehehe..tapi aku sayang dia.

2 comments:

Mrs Averonz said...

caya la~ dah advanced..

SA said...

woih minah..!! rajin sungguh berblog. tak sangka aku. blog aku dah lama jadi sarang tebuan... http://food-research.blogspot.com anyway..nice to meet you again..