CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 3, 2008

Malacca Trip 2008

Memula, aku nak komen gambar aku sendiri. Gambar Arabian Open House tu, apasal tecit cangat huh?

Ok, jom aku nak citer jenjalan kat Melaka. Tengah-tengah sibuk buat deco raya hari Sabtu, sempat gak aku ngan LK gi Melaka hari Ahad tu. Actually, kalau aku tahu jem giler nak masuk Melaka, maybe kitorang decide duk umah je. Bayangkan, dari KL ke Ayer Keroh 2 jam je (kitorang drive leisure bawak 80 km/j je...maklumlah orang bercuti...buat pe nak rush-rush, ye dak?). Tapi dari Ayer Keroh ke bandar dia jer dekat 2 jam lagi!! Keluar tol jer...mak oiii.....keta punya banyak dari Johor, Singapore, N9, KL, Perak sumer pakat turun Melaka. Dah la dari Ayer Keroh ke pusat bandar trafic lights dia dekat 10 bijik kot....aiyoooo.......nasib baik bawak keta aku. Kalau bawak LK punya transformers...dengan manualnyer.....wah wah wah...giler tul..anyway, dah masuk bandar pun lagi teruk...tak bergerak. Dengan penatnyer, laparnyer, mood bercuti terus hilang. Dah la aku lupa no tepon hotel tu. Nak call bagitau sampi lambat pun tak bleh. Waktu tu dah kul 5 petang. Aku rasa mesti hotel tu dah bagi room tu kat orang lain dah. Last-last sedang kitorang gerak macam kura-kura tua pass satu hotel ni, LK sudah tidak tahan terus keluar dari keta tanya kat hotel tanya vacancy. Nasib baik la ada standard room tapi teramat amatlah mahalnyer untuk bilik yang tahapehape jer. Derang ni mark up tak hengat sebab very very peak season. Demand banyak la kunun. Dashatla bisnes hotel ni. So, kitorang terus la stop driving dan park keta angkat beg dan masuk rehat. Serius teruk giler punya penat.

Malam tu kitorang jalan kaki je gi Dataran Pahlawan. Jem masih hebat lagi. Panas lak tuh cuaca. So, carik tempat aircond je la, masuk shopping complex dan nampak lak ada karaoke centre...hhmmm...lama gak tak nyanyi....apalagi....terus la book dan berkaraoke la aku ngan LK sampai kul 11 malam. Tension jem siang kitorang belasah karaoke...hehehehe....


Esoknyer baru kitorang jenjalan sekitar bandar Melaka. Dekat Jonker Walk. LK depan apa tah Chinese Association tu. Cantik dan nampak LK amat kecil sekali.


Jonker Walk


LK nak tembak burung kat A'Famosa

Dalam ruins Church St Paul

Atas kapal Muzium Samudera

0 comments: