CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, December 10, 2008

Politik oh Politik!

Halo halo halo. Skang ni kul 1.50pm. Tengah lunch time. Aku melepak surfing internet. Apalagi...my feveret cari.com la..masuk gossip baca apa-apa gossip yang menarik. Kalau ada citer pasal Linda Onn, tu yang first aku bukak dulu. Tak suker la dia hoccay? Cas cun. Prinsip pun mcam lalang. Tapi hari ni aku tak masuk gossip dulu. Aku pegi bahagian current issue baca pasal landslide kat BA. Sekarang ni apparently people dah naik nyampah ngan issue ni. Bukannya tak bersimpati, dont get me wrong, pleople feel for the victim yang kematian ahli keluarga. Tapi nyampah ngan kerenah orang-orang kaya yang dok banglo sana tu ha. The latest yang aku dengar, derang nak claim hotel accomodation dari government!! Apakahal beb!?!?!?! Nape kena ada double standard? Government kan ke dah sediakan dewan untuk penempatan sementara. Sekali beli tilam-tilam dan selimut-selimut yang banyak giler. Nape tak duduk je situ? Ok fine, kalau ko nak selesa sikit nak duduk hotel. You have the right to live wherenever you want. Tapi at your own expense ok??? Not at the government's expense. Coz if you say its the government's cost, itu adalah bermakna duit KITA semua!!! Our hard earn money untuk bayar hotel-hotel orang-orang kayap nih. Mana adil!! Mangsa banjir kat east coast naper government tak nak belanja hotel sekali? Kenapa orang banglo BA je? Apa special derang nih? No doubt, maybe yang menjatuhkan imej ni segelintir je tapi impact dia besar tau. Sumer orang dah naik nyampah. Mummy pun antara mangsa landslide, aku tau dia dok hotel tapi atas expense dia sendiri. Baru la fair. Government bagi option bertempat tempat awam, so kalau u tak tahan, u can go sleep elsewhere but your own cost la. So that's fair. Ini dah la Mummy kata mcm ada pesta makanan lak kat sana. NGO,UMNO, PKR etc dok sibuk turun padang bagi makanan bagai. Sampai berebut-rebut tempat kata Mummy. Aiyoo....teruknyer sudah jadi. Nak jadikan criter, mangsa banjir kat T'ganu terus senyap...so la unfair. Okies, aku nak sambung buat keje. Dah kul 2.15 dah. Bye.

0 comments: