CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, December 15, 2008

Weekend Update

Sebenarnyer kan..hari Khamis lepas aku dah tulis panjang-panjang dalam blog nih nak update la kunun. Pastu bila klik 'publish post' jer, terus kuar internet time out?! Aku time tu rileks lagi...takpe...kita 'back' dulu. Back je kuar bahagian posting ni tapi kosong jer...apa yang aku tulis panjang-panjang tadi dah takde. Isk! Dah panic skit...try 'forward', internet time out pulak. Pastu try 'back' lagi skali, terus session expired. Hampeh.......terus takde mood nak tulis. Bosan....terus buat kerje..... :P Ghupernyer waktu tu office aku ada problem internet connection. So, one whole day SEMUA orang tak boleh online!! Boring.......So hari ni, sepatutnya okay la. Kalau jadi lagi...mintak maap la. Maleh nak tulis balik.
So, here goes. Sabtu lepas, as usual LK kerje. Tapi pagi sebelum dia keluar rumah, dia cakap nanti dia amek aku dalam lunch time, kita gi Genting tengok Mei Mei. Oh ya, Mei Mei (LK punya niece) kan baru habis SPM. So, since kursus LPKN dia tak dapat dan dari buang masa kat rumah, LK suh dia kerje kat one of LK's archery range kat Genting. Bagi dia exposure sikit kerje part time cuti nih, kata LK. Tepat kul 12 tghari, LK kol suh turun bawah. Dia bawak Julie sekali sebab Julie datang all the way dari Klang nak hantar baju extra kat Mei Mei. Sampai Genting punya la ramai orang. Sabtu dan cuti sekolah la katakan. Terus kitorang gi range. Nampak la Mei Mei tengah kerje. Begitu tekun sekali menjadi instructor archery. LK bangga giler dok cakap supervisor puji niece dia, dedicated worker, rajin, tak payah suruh dah buat etc. Sepanjang perjalanan turun Genting, LK especially, non-stop cakap ngan Julie yang Mei Mei dah besar...dia bangga, dulu baby lagi...skang dah kerje dah...emo lak laki aku nih...hehehe. Aku tumpang gembira gak sebab memang nampak Mei Mei memang rajin kerje. Dia kalau kat rumah pun memang rajin buat kerja rumah. Mop rumah la, cuci baju la, lipat kain la, kengkadang masak la...sebab sometimes bila Julie kerja (before Julie cuti bersalin), memang Mei Mei kena buat semua kerja tu tolong Ama. Ama pun dah tua dah tak larat buat sumer kerja.

Memperkenalkan pekerja archery yang terbaru...jeng jeng jeng...MEI MEI!!

Wahh....instructor tengah mengajar cemana nak tembak tuh!
Turun Genting, kitorang hantar Julie balik sampai Klang sebab dah malam sangat LK risau lak dia nak balik naik bas bagai. Sampai sana, tengok Julie punya baby. MashaAllah!!! Gemuknyer....Dulu takde la besar badan macam ni....wah....tegap pulak tuh. Aku rasa sebab baby dok minum air susu soya la. Julie kata dia lactose intolerant. Dah try macam-macam susu tapi semua dia reject. Last-last susu soya yang dia suka. Brand apa tah aku rasa Soymil kot something like that lar...As for me, first time, aku dengar baby minum susu soya. Banyak nak kena belajar nih :) Kitorang balik umah lewat sikit dalam kul 1.30am gerak dari Klang..aku sampai dah tertido atas sofa ngantuk dah...sementara LK dok layan Boy-Boy main PS2 dan sembang-sembang ngan Ama.

Julie dan baby soya nyer. AKu panggil baby soya la skang...hehehhe...

Baby soya ni baby sitter dia orang india depan rumah Ama. Jadik setiap hari achie tu akan lukiskan baby soya ngan 'tandu' kat tengah dahi dan kening dia. Nak halau hantu la kalau ikut kepercayaan orang india. First time aku ngan LK tengok, kitorang takleh berenti gelak. Macam sinchan lak ghuper dia. Har har har! Tapi tomey!!!

Hari Ahad takde benda sangat. Pagi bangun awal lepas Subuh baca Quran terus tak boleh tido. Pegi beli nasik lemak kukus yang sedap dekat flat bawah. Breakfast ngan LK (dia makan 3 bungkus hokay!). Pastu baca novel sikit-sikit sesambil tengok Madagascar 2 ngan LK. Lunch aku masak deep fry ikan patin, which is very very crispy dan sedap ngan kobis goreng dan sambal nasik lemak lebih pagi tadi...Pergghh...best sangat..Lepas Asar kitorang gi Keramat tengok parents aku. Balik kul 9.30pm, iron baju, mandi dan tengok tv. Oasis ada documentary "HAJJ - The journey of a lifetime" Citer pasal a group of British moslem from all diferent races pegi buat haji. Dari preparation sampai ke habis...Ya Allah...shahdunyer tengok experience diorang. Last-last LK cakap after a long silence watching the documentary "I cant wait for us to go there" InsyaAllah LK, one day we go...

0 comments: