CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, January 12, 2009

A Gentlemen and His Broom

Aiseymen..bz la lak aku lately. Sejak dua menjak nih, file belamak yang nak kena clear before new year la kununnyer…tapi still come 2009 tak clear lagi. TA punya file belambak kat belakang aku. Everytime rasa macam nak buat TA je, tetiba ada lak benda lain cropped up. Urgent pula tu. Macam last Friday, purposely aku bawak keta (now ni dah start car pool ngan LK). Bila dah get ready nak stay back malam tu buat TA, last-last aku kena buat PMR la pulak. Buat report bagi justification delay bagai…aiyooo..naik pinau bijik mata dok bukak email satu satu sambil mengingat saper la user zaman tok kadok dulu. Nak kena retrieve one by one….sampai la pukul 9 mlm, bila sampai bulan 8 punya assignment terus aku malas nak teruskan…cukup sampai situ je la. Sampai umah, LK dah lelap depan tv. Sian lak aku tengok laki aku tunggu aku lama sangat. Bangun je LK kitorang dinner ngan tapau yang aku beli dari gerai dekat office aku. Mandi-mandi, solat-solat dan tido…

Sabtu aku tak buat apa-apa sangat. Tak lepak Keramat pun. Dok umah tengok movie after another movie. Klik 411, 412 dan 413. Citer Frequency la, License to Wed la, Hitch la, Blood Diamond la etc. LK balik umah kul 3 pm ajak aku gi hantar hamper CNY kat client dia. Jenjalan pastu makan nasi ayam hainan kat Ampang Point. Bukan nasik ayam Linda Off tu hokay??? Tolong laaaaa…..Tak ske dia tau. Aku makan kat kedai satu deret ngan 7-11 tu. Kedai tu nama Nasik Ayam Hainan Damansara something like that la. I tell u, sedapnyer...lagi sedap dari kedai auntie kat Melawati tu. Ayam dia lembut dan wangi walaupun roasted. Selalunya aku makan ayam steam, tapi ni exception sebab bau dia best bangat. Bila dah habis baru aku tingat, aku tak makan cili dia pun!! Aiyaa....lufer la plak. Ishh...ni kalau taruk cili, sure lagi sedap nih.

Semalam, lepas late breakfast, tengah aku lepak baca paper, tetiba aku dengar macam bunyi pong pang pong pang kat balkoni belakang. Bunyik macam orang dok punggah-punggah barang...sapa kah itu??? Aiyoyo...LK aku tengah carik penyapu nak sapu sampah. Hehehehe...pastu aku nampak dia tekun menyapu satu umah. Lepas menyapu, dia mop pulak....hehehheh....actually nyer, sejak aku confirm pregnant ni, LK dah warn aku tak bagi aku mop umah lagi. Nyapu tu boleh la. Yela, lemak la kalau tak boleh kan? Im just pregnant, im not sick ok? Anyway, part mop-mop ni LK tak bagi sebab takmo aku angkat pail air berat-berat. Actually, aku tak baper kisah sangat. Bukannya aku isi air banyak sangat pun. Bila dah isi pun selalu aku main tolak-tolak je pail tu keliling umah. Bukannya aku angkat bebetul pun. Tapi takpe, LK tak bagi aku ikut je la. Tuhan marah tau kalau jadi isteri durhaka :P Lagipun, ada can la aku rileks sikit dari buat keje mopping sepanjang 9 bulan nih. Best best. Undang-undang ni telah pun di kuatkuasa kan sejak 3 minggu lepas. Anyway, selalunya aku akan mop satu umah setiap hari Sabtu. Since aku dah di forbidden kan dari pegang batang mop dan di janji manis kan oleh seseorang yang dia akan melakukannya, aku pun tunggu dan tunggu dan tunggu masa dan ketikanya. Dari hari ke sehari...seminggu ke seminggu...Ishh…umah dah lama tak mop aku pun naik boring. Sampai aku dah jadi irritated sebab lantai nampak dah tak bersih. Pastu ada bekas-bekas tumpah la apa la bala yang sakitnyer mata aku nengok. Sometimes bila aku start sound sikit-sikit (tapi ala-ala manja gitu) macam “ Hmm…ada sorang tu kan, dia kata nak mop tau.....” Pastu akan dipintas dengan pantas “ You dun worry, i mop very fast one ” Tiap kali itu la cakapnya....Aiyaaa…bila la dia nak mop fast fast one nih. Takpe la, tunggu je la labu. Kengkadang rasa macam nak bangun tengah malam mop senyap-senyap waktu dia tengah tido je tau. Sebab lemas sangat dah jadik. And…. until yesterday, baaaaaru la LK kotakan janji dia Dan memang betul la. Very very fast one! Kejap je dah siap. Pertama kali dalam sejarah hidup berdua kami yang dia bebetul tolong buat kerja rumah :P Terharu aku.

0 comments: