CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, April 7, 2009

Day 10 Without LK

Petang semalam waktu tengah mengharungi jem kat Dato Keramat, aku rasa lapar dalam keta sebab lunch tu makan roti ngan megi je. Nasib baik ada choc wafer dalam handbag, so aku makan la as snack. Lepas habis aku chomping the last bite tu….terasa baby gerak-gerak. One thing aku notice kan? Everytime lepas aku makan, mesti dia bergerak. Tak kira la makan apa…so, pastu aku tetiba teringatkan LK. Aku pun SMS la kat dia.

“Salam. Its vry funny u know. Evrytime rite aftr I eat, I surely will feel bby moving. No matter wht I eat. Eat an apple only also she moves. I think she likes to eat la. Hehe.”

Soonest, LK pun reply.

“Salam. Nice to hear that. Wanna see yr size. How r u? U increase in size?”

Huh??!! My size? He wants to know my size? In other words nak tengok perut aku dah besau ke belum? Mesti la dah besau maaa….Skang aku dah start pakai baju meternity sebab waist sudah lari sangat banyak. Perut sudah maha buncit. Last weekend aku ada beli my very first maternity pants ni. OMG! Bestnyer…teramatlah comfy nya seluar tu. Nak beli lagi la design lain-lain pulak. Pegi shopping hari tu ngan Mira ngan Iman. Walauweh, orang paling jakun ialah Mira la. Dia happy bangat macam masuk candy store sebab dia kata tak sangka mum-to-be wear ni sumer cute-cute. Siap amek gambar baju-baju tu dan MMS kat Khalid. Hehehe…tau takper. Memang design skang dah tak macam dulu lagi. Dulu aku ingat zaman Mama pregnant, dia dok pakai maxi, baju renda-renda, ribbon-ribbon, macam garden bergerak pun ada. Now ni dah lain, sumer dah modern, chic and trendy. Takde la rasa macam gedobos walking tent sangat. Anyway, since aku dah start sarung ‘uniform’ ni, orang dah start realize dah and the question yang diorang automatically akan tanya ialah “Bila due?”. Macam semalam, 3 orang tanya dalam lift each on different occasions. Memang it really shows off la baju-baju cenggini. I think it screams “Hey everybody, I’m not fat, I’m just pregnant!” Heheheh….
Petang semalam jugak aku singgah kedai cermin kat Keramat Permai dan tempah cermin untuk dining area. Dia akan siap pasang drill hari Sabtu nih. Yahoo!! LK balik je Ahad, mesti terperanjat giler ngan apa yang aku dah kerja kan rumah tu. Hehehe….Lagi satu delivery misteri akan sampai petang ni. Tak sabarnyer….Pagi tadi sebelum gi office, Mama dah cakap dia dah allocate satu pokok jalar untuk aku. Yes laaa…leh angkut gi sana Sabtu ni. Muehehehe….caiyok caiyok!

0 comments: