CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, April 6, 2009

Day 7, 8, 9 Without LK

One day aku dapat SMS ni dari LK :

“A’laikum. pls know that I am ok here. i learn a lot here. God teach me lots of things here“

I was grinning from ear to ear. Alhamdulillah….

Akhirnya LK call aku over the weekend. As what I suspected, dia memang busy. Dia cakap orang punya la ramai kat Mekah. Everyday orang makin bertambah. Hari Ahad je dekat 2 juta muslim kat sana buat umrah!!! Wahhh…macam haji lak!! Waktu nak tawaf LK kata punya la ramai sampai berombak-rombak dia kena bawak ngan manusia. Buat saie pun kena berasak-rasak ngan manusia. Mostly 24/7 LK spend time dalam masjidil haram.

Aku tanya LK pasal Kaabah.

Aku : LK, tell me. How do you sum up Kaabah in one word?
LK : (Not actually one word but he said…) The most beautiful thing I’ve ever seen. You will be awed if you see it. I want to come again and again….

All I can say is that he really really really found peace and solace there. Aku syukur padaMu ya Allah. Kau telah menerima kedatangan suami ku di sana dengan tangan terbuka. SubhanaAllah….

Ok, now citer pasal apa aku buat sepanjang weekend ni. Fyi, all of a sudden, lately ni aku punya nesting instinct dah start kick in. Dok ingat nak decorate rumah jerr… normally people maybe nak decorate bilik nursery, tapi aku nak decorate satu rumah terus!!! So, Sabtu lepas tu aku sudah pegi tempah kain langsir. Kain lace yang second layer untuk hall depan. Then untuk bilik iron/utility tu skali. Alang-alang tu, aku tukar skali master bedroom punya langsir gak. Bunga biru ala-ala Laura Ashley english cottage style. I don’t think LK will approve of the design…but don’t care lar :P . Cuma bilik lagi satu tu je belum lagi…itu tunggu dulu, theme aku tak decide. Next, will buy border for the master bedroom and cadang nak gantung some kelambu canopy putih from the ceiling drop ke katil. Sebab furniture dalam bedroom tu sumer dah putih, aku up kan lagi whiteness dalam bilik tu…Nak buat bedroom tu dreamy dreamy sikit. Hehehe..Then aku gi Romantika dan spend benda-benda untuk foyer area tempat LK smoking. Ingat nak letak satu burmese chair tu kat luar untuk LK. So theme kat luar ialah cute smurfette garden. Aku beli miniature mushroom, duckies, froggies etc nanti leh letak tepi pintu. Pastu kena ketuk paku dan sangkut benda sikit-sikit kat dinding dan pintu tuh. Dah cakap ngan Mama nak pokok dia yang menjalar satu pot nak letak somewhere there so that dia akan menjalar kat grill. Memula ingat nak letak bamboo blind tapi nanti takut berkulat lak sebab outdoor kan? Ngan hujan bagai…so taruk pokok jalar-jalar la lagi bagi ada green feel skit. Pastu lagi satu pot pokok aku akan taruk sebelah shoe rack. Hmmm…pokok Mama mana satu yang aku nak bedal nanti ek? Hehehhe....
Then aku sudah singgah satu kedai ni dan beli satu...ehemmm..nak cakap aku tak tergamak. Nanti la suprise. Benda tu sampai hari Selasa ni. LK sure terperanjat giler punya bila dia balik nanti, tapi aku tak kira la...nak jugak! Skang ni aku buntu, samada hall tu nak jadikan cottage feel ke haper ke pun aku tatau. Maybe cottage feel tapi not too cluttered sangat kot. Kalau taruk border memang confirm lah, tapi with a twist of country sikit kot. Hmmm….confuse ni, tapi seronok…hehehe…petang ni nak singgah kedai cermin nak order cermin untuk dining area. Tapi aku tengah contemplate nak taruk kat dinding mana satu nih? Kiri? Kanan? Pastu nak drill frame gambar lagi…rasa macam nak panggil Ah Poo je datang tolong drill. Tu dia, kan aku dah kata, semangat aku kobar-kobar. Tadi waktu tengah meeting pun aku dok pikir-pikir benda ni nak letak apa kat mana....? Dashatkan penangan orang pregnant ni? Tu tak start lagi kat dapur....bathroom....toilet....bilik yang 2 lagi tuh. Lepas habis 3 areas ni, aku start sana pulak…ish ish...feeling macam nak sambut orang baru tau! Eh, tapi betul la, we are starting our new small family…new brood…latest edition to the clan….bestnyerr….

0 comments: