CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, April 9, 2009

Day 12 Without LK

Dah 2 -3 malam ni aku tido tak nyenyak. Dok terjaga tengah malam terkebil-kebil tak leh lelap mata. Tossing and turning but still not dozing off. Nak kata sejuk sangat, tak la. Panas kot? Tapi dok pasang aircond, cannot be la kan? Try surf dalam internet maybe it can be one of the pregnancy’s effect. Ada la citer sikit-sikit pasal insomnia. Maybe kot. Tapi selalunya bila aku bangun pagi dan start day takde la rasa penat macam tak cukup tido. Ok jer. Dah pulak malam tadi kaki aku cramp. Aduhhh....sakitnyer....dok try lunjurkan kaki dan rilex (macam yang aunty tina ajar). In the end, ok dah. Pheww!! Tapi kan, tak cukup lagi ke calcium intake aku? Anmum dok minum 2 times a day. Ngan pil calcium lagi. Banyak lak calcium baby aku amek. Jangan bila dah keluar dari perut aku nanti, tengok-tengok dia dah ada gigi 2 batang. Heheheh….ada tau kes macam tu aku penah dengar. Sebab mummy dia banyak sangat minum susu waktu preggy, baby terus keluar dah tumbuh gigi. Tapi one in a million case la. Mesti comel kan? Baby terus boleh senyum kat mummy dia nampak gigi.

Malam tadi kat channel home and health (733) aku tengok docu soap “Deliver Me”. Citer pasal labour unit kat satu hospital kat US ni. Patients come and go. Dok tunggu nak bersalin. Ada yang bersalin normal. Ada yang kena c-sec sebab lama sangat takmo bukak opening dia..something like that la. Seriau lak aku tengok. Kat office dok dengar-dengar citer pasal labour pain ni buat aku takut giler. Pasal kena jahit la. Contraction la. Aku ni dah half way thru. Ada lagi 4 bulan lagi, insyaAllah. Cepat tau masa jalan. Tup tap tup tap, lagi 2 bulan lagi. Pastu sebulan lagi. Urghhhh!!! Takutnyer….hopefully all will end well. Jangan la sakit teruk sangat hendaknya. Everyday aku mintak doa permudahkan proses bersalin nanti. Mintak LK doa jugak kat sana. Tapi bila pikir balik, takpe la macam mana pun prosesnyer. Asalkan baby dan aku selamat. Kena kuat semangat nih!

LK balik Sunday ni kul 2pm. Lagi 3 hari...yeay, tak sabar nyer.....!!

0 comments: