CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, April 21, 2009

Project Lagi...

Petang semalam pegi Nagoya beli curtain rings dan curtain hooks. Oh ya, curtain aku dah siap since last weekend. The hall dah pasang lagi satu layer. Untuk master bedroom ngan utility room tu kena postpone sebab hook tak cukup. Tewah ada la bagi hook tapi yang belalai tinggi tu. Takmo pakai yang tu, Aku nak belalai half tu. Sampai rumah baru pasan. Last-last tak pe la, beli baru. So malam tadi, sampai rumah je, solat Maghrib dan takyah mandi dulu sebab nak buat 2 projek kan...terus proceed. LK was like...”Wah...ur very determine ya LP.” Tau takpe. Itu la aku lately. Dalam kepala tak lain pikir about the house je. Previously, sebelum confirm baby ni perempuan, aku selalu kena usik ngan Mira. Dia dok cakap, hang ni la ni dok sibuk nak mendekor-dekor rumah ni kang anak hang kuaq macam Eric Casa Impian kang….Ish….jahatnyer mulut hang Mira oi!!! Lepas tu aku tampaq mulut dia :P Tapi bila Dr Andi cakap confirm baby ni perempuan….baru la it all make sense!! No wonder aku dok gilor gilor 24/7 rumah rumah rumah. Bunga bunga bunga keliling. Curtain sumer aku bunga kan. Dinding sumer aku bunga kan. Anyway, back to the story. 2 projek itu ialah, satu, pasang curtain. Dan dua, tampal lubang flower pot. Cerita flower pot tu macam ni. Aku tanam pokok jalar yang kat grill tu dalam flower pot. Sebabkan aku sangkut tinggi, jadi everytime lepas aku siram, nanti air dia kuar la kan? Menjadikan smurfette garden aku basah dan berair. Aku tak suka becak lecah sebab tak cantik la kan? Lencun habis. So, since tu aku dok pikio pikio cemana nak buat. Last Saturday gi nursery merata tempat kat Keramat carik flower pot yang tak berlubang sumernyer takde. Last-last dok buat spot check belakang rumah Mama dan terjumpa 2 flower pot ni yang menepati requirement aku. Dia tak berlubang. Yes la!!! Tapi….bila cuba clip ngan clippers dia…alahai…..tak boleh la pulak. Frust frust…pikio lagi. LK kata buat lubang la. Hammer ngan paku kat edges pot tu bikin lubang pastu beli wire buat hanging wire. Hmmm…boleh gak tapi macam leceh. Takpe, KIV idea tu. Itu boleh jadi plan D. So, next plan is to tampal the lubang. Aku decide taruk plastesin la. Ala…plastesin yang bebudak selalu main dulu. Beli la satu block dalam RM2. Balik umah dah tak sabar. Ni mesti jadik ni. Kuarkan plants, bersihkan pot dan tampal lubang ngan plastesin. Refill balik plants dan baca doa doa sikit dan sirammmm…..dan tunggu…….memula nampak ok, yes la...menjadi ni. Kepala otak smurfette sangat genius. Pastu jer….drip drip drip…..aiyaa!!!!!! tak boleh laaaaa………….air dia mencecer kuar gak…..comot balik taman impian aku. Sangat sedih. LK geleng kepala je tengok bini dia yang beriya-riya nak jadik McGaiver tak jadik (Mcm ni ye spelling nama dia? Maleh nak google check). Frust tapi semangat masih membara. Think smurfette, think! Pastu aku gi hardware. Dok pusing-pusing carik idea cemana nak buat. LK cakap guna sealant. Hmmm…baru je nak beli, aku tanya mamat hardware tu boleh ke pakai kat plastic. Pastu dia rekemen tampal ngan satu kertas hitam kilat ni kat luar pot dan kat dalam colek ngan satu benda alah kaler hitam yang pekat kat dalam. Tak payah pakai sealent. Haaaaa....hatiku berbunga bunga gembira. Kali ni mesti jadik. So, terus la beli. Malam tadi buat terus as directed. Gunting, tampal, colek dan tunggu kering. Lewat skit, aku refill balik pot tu ngan plants and….the moment of truth. Siram….dan tungguu…..hmmm….1 minit…2 minit….5 minit….yes la…..takde dripping!!!!!! Yes!!!! Aku punya gembira!!! Menjadi akhirnya!!!! Walauweh!!! Best best!! LK siap cakap “ Wah…you very clever la LP. Congrats!” Bangganya aku. Hehehe….

Eh, banyaknyer bebel pagi ni. Nak kena pegi meeting now.

0 comments: