CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, April 22, 2009

LK Yang Emo...

Semalam adalah hari down bagi LK. Aku balik lewat skit (tak car pool) dalam kul 7.30pm sampai umah. Sesampai je terus solat dan masak. LK sampai umah dalam kul 8.30pm macam down giler. Aku tanya la naper. Dia kata hari ni hari tak bagus dia. Dia baru fire sorang supervisor dia kat Sunway. Apa supervisor tu dah buat? Duit kat range short, so lepas dah interrogate dan investigate, company decided to fire her on the spot. Ok....so? She steals money. Its wrong. U dah banyak kali fire orang before, so why the long face? LK cakap supervisor tu pompuan. Ok….before this pun banyak kali aku dok dengar LK fire staff pompuan. Tapi semalam macam teruk sangat lak reaction LK yang aku tak pernah tengok. Memang macam stress giler-giler. Dok termenung je. Tengok tv pun volume off. Once in a while LK dok whine kat aku “ Im a bad person la. U should see her face. Kesian dia.” Aik! Over lak emotional laki aku malam tadi. Aku on and on cakap that maybe its meants to be like that. Ada hikmah la semua benda ni jadi. Maybe after this dia akan learn her lesson. Maybe after this she will be a better person ke. Ni semua kerja Tuhan. Dia dah buat salah, dia kena la terima akibat. Don’t push yourself too hard. Tapi aku suspect macam ni tau. Maybe sebabkan aku pregnant kot. So the emotional thingy ni dah jangkit skit kat dia (aku ok jer lately ni takde la emo giler babas macam dulu). And especially since the baby that I’m carrying is a girl, laaaaaagi buat LK ni macam ada soft spot for all the girls yang dia involve. Agaknyer la kot. Sebab selama berapa tahun LK kerje ni, aku kenal LK sebagai worker yang sangat strict. You screw atau mess around sikit je, you go. Dia banyak deal ngan young staffs kat range. 1001 perangai bebudak. So in terms of firing people ni dah jadik macam thick skin la. Dulu tak kira la apa bangsa, apa gender, semua dia treat equal. Tapi now ni…alahai…baru fire sorang pompuan dah terus cair dan kesian kat dia plak, tak sampai hati...it makes me think though. Daughter aku nanti macam mana la kan? Will she be spoilt because daddy gives her everything…buat muka sebek skit je nanti daddy will give in…hmmmm…scary nyer…..

0 comments: