CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, April 29, 2009

A Very Fishy Story

Lepas habis kerje smalam, aku bawak LK gi kat satu tempat ikan ni kat MRR2. Sebelah kedai perabut rotan. Dulu slalu gi ngan Mira waktu tengah menggila bela ikan emas few years back. Ye la, kan aku tengah nak carik replacement ikan laga. Punya la banyak ikan laga kat sana cantik-cantik kaler-kaler kembang-kembang....waduhh....spoilt for choice man. Nak beli sekor je, tu yang lagi susah nak buat pilihan. Last-last aku amek yang kaler electric biru...cantik...nanti aku amek gambar yer (dok berjanji janji nak taruk gambar dari dulu tak taruk taruk lagi!). Then LK lak beli lampu replace lampu biru dia. Lampu dulu dia submerge dalam aquarium. Memang nampak cantik tapi kaler ikan-ikan dia tak outstanding sangat sebab terlalu biru. Last time waktu gi Pets Wonderland, tengok most aquarium kat sana guna lampu putih...memang cantik...kaler ikan sumer naik. So, LK nak tukar. This time dia beli lampu yang bukan submerge type...yang clip on over the aquarium tu. Balik rumah jer, aku ngan ikan laga aku, LK ngan lampu dia. Memang lagi cantik la aquarium LK. Then, jeng jeng jeng....tengah LK dok kira-kira ikan guppies dia....

LK : Hmmm....naper kurang yer...kurang 3 ekor la LP.....

Aku : Oh oh...i told u not to mix the koi....

Then right in front of our very own eyes, ada sekor ikan guppy ni kena serang ngan ikan koi LK nama Richard. Lepas kena serang ikan ni jadi cam hanyut-hanyut...hilang balance. LK was screaming!!! Tangan tepuk lantai, tension!!!

Aku : Waahhh!!! Richard serang ur guppy!!!!!

LK dah frust dah ikan kesayangan dia kena serang. Tak habis drama, tetiba Richard bukak dia punya mulut dan NGAP!!! Makan ikan guppy yang berenang melelong tu!!!!!! Depan muka kitorang!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aku : Wahhhh!!!!! Richard makan ur guppy!!!!!!!!!!!

LK : ARGHHH!!!!!!!!

Aku : No wonder la ikan guppy nampak macam sikit...kena makan ngan Richard rupernyer....

Pastu, close monitoring. Richard mengganas lagi. Serang sekor ikan tiger dan sekor ikan apa tah tapi species tiger tapi kaler oren. Sama macam guppy tadi ikan-ikan tu pun dok melelong tak tentu arah sebab lost balance tapi maybe sebabkan ikan-ikan tu besar skit dari guppy dan tak celus nak masuk mulut Richard, so dia tak leh nak makan la. Last-last, lepas lelong-lelong, mati gak....sian ikan-ikan tuh.

LK : That's it! The koi's going to Keramat! Lets take them now before dia makan semua my guppies.

Hehehe....terus kitorang pack masuk plastik isi air dan bawak gi Keramat. Sesampai sana je, Mama was like "I told u so". Dia dah kata dah dari dulu koi takleh mix ngan ikan kecik, nanti dia makan tapi kitorang degil (LK sebenarnyer, bukan aku. Aku pun memula nak bela yang kecik-kecik jer). Anyway, waktu lepas kan koi tu, best je tengok derang dok berenang dalam kolam Mama. Berbeza giler ngan aquarium LK. Laju giler berenang happy 3 ekor itew....

LK : *Sigh* I'm gonna miss them la LP.....

Hehehehe....LK LK...

0 comments: