CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, November 11, 2009

Lapooing To The Max

Nampaknya Lapoo dah start melapoo bukan saja pepetang tapi tengah malam jugak. Huhuhu….masuk malam tadi dah 2 malam dah ni. Normally lepas feeding atau tukar diapers, dia akan terus tido without any hassle. No crying. No cranky. Peluk-peluk dan tepuk-tepuk sikit…terus Lapoo berlayar. Easy breezy japaneasy. But….these past 2 nites ni, aiyoyoo…..teramatlah susahnyer dia nak tido balik. Lapoo punya la melapoo to the max buat aku ngan LK naik bonkers. Dah feeding, dah tukar diapers, dah burp, dah minum air masak (kalau problem dia dahaga) sumer sudah tapi dia takmo tido gak! Malam pertama dia dok terkelip-kelip. Tak nangis pun tapi just tak nak tutup mata. Mulut dok menguap manjang tapi dok tahan mata dari tido. Dari kul 2.45am sampai 5am! Pingsan haku! Dok la melayan bawak dia dokong kiri kanan depan belakang rumah. Malam tadi lagi best. 2 occasions dia bangun, around 1 am dan 3.30 am kot…ni dia memang confirm takleh tido tapi bukan jenis senyap mata dok ter plip plop plip plop macam sebelum ni…oh nooo….this is crying meneran to the max non-stop I dun wanna tido la Mama, I wanna play but my eyes dah penat nak tido tapi I wanna main with you la Mama so I just crying tahap cipan coz I’m so frustrated with me right now, kinda cranky punya perangai bayi itu. Ya Allah! Puas la aku berdokong kuar masuk bilik, tapi Lapoo dok nangis dan nangis dan nangis. Sian dia tapi sian lagi kat aku kot sebab aku kena kerja lak esok pagi tu! Last-last aku letak je Lapoo atas katil sebelah aku ngan pacifier dia dan lelama (lama gila ok) baru dia pacify diri dia dan pelan-pelan tido....hmmmm....penat tau. Pagi ni aku bangun groggy giler. Lagi groggy dari semalam. Nape ye Lapoo dah start jadi macam ni? Cukup tido sangat ke pepetang that’s why dia tak deep sleep sangat memalam. LK pun concern. Aku suggest up kan feeding Lapoo. Instead of 4 ounces, tambah ke 6 ounces. Maybe dia lapar kot. Ye la, Lapoo kan dah gemuk. Maybe whatever that is she’s having right now is not enough kot? Takpe, hari ni testing upgrading susu. Kalau dia tido soundly malam ni, meaning teory aku betul la. LK punya teori lak, Lapoo perut tak selesa…so, beli gripewater petang karang kasi Lapoo minum. Aku kata ye la tu, bagi bebanyak nanti Lapoo ketagih nak minum dari botol terus. Dah la warna dia clear, nanti jadi macam vodka lak. Ok Papa, bottoms up! Hehehe....
Lapoo ngan TokMum. Ishh..tengok gambar ni dok tingat kat Lapoo kat rumah.
Rindunya ngan baby itew..nak call la jap lagi :)

0 comments: