CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, April 14, 2011

Rumah Hampir Kena Break In

2 mlm lepas rumah keramat digegarkan dgn bunyi misteri. Mama bangun kul 5am nak amek baju kat tangga tetiba dgr bunyi atas genting mcm kena rodok dgn kuat skali. terus lari dia masuk bilik kejutkan Mira. waktu ni papa outstation gi Jakarta. rumah tinggal Mama, Mira dan Iman. Amri balik weekend jer. bunyi berlarutan byk kali. Mama kata kuat giler. aku heran, kalau pencuri pun, takkan bodoh sgt buat bunyi kuat2 bagi tuan rumah alarm gitu. mesti la pencuri akan masuk sesenyap yg boleh kan? especially bila mama bukak SEMUA lampu kat dalam rumah, yg tentunya org atas bumbung akan nampak sebab luar gelap kan?...tapi bunyi tu still berlarutan. nak kata musang, takkan pulak sbb musang ni jari jemari dia halus. nak angkat satu genting tu berat wooo…genting tu seingat aku simen batu tau. jenis yg dedulu style tebal dan berat. musang takkan boleh angkat punya la. tapi saper ha? atau apa ha? Mama siap panggil polis dia dtg check siling takde pa per. boy check dan after that LK pun check takde apa2 gak. tengok atas bumbung tu takde tanda2 kena rodok2 pun. apa yang pasti Mama ckp bunyi tu kuat giler okeh. Mira dgr pun melompat. so apakah itu? aku try goggle hantu bumbung takde pulak citer apa2. yg aku tau kalau benda bunyi mengepak2 atas bumbung tu cik ponti. itu org ckp la. tak pernah la aku encounter dgn hantu ke haper. minta di jauhkanlah. LK suspect pencuri. aku? ntah la, maybe pencuri maybe benda kotor. seriau jugak….we just wait and see la…

0 comments: