CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 27, 2011

Lapoo Demam...

Lapoo demam hari ni..smalam amek dari taska aku rasa apasal mcm panas je kepala dia. LK kata maybe sebab baru bangun dari tido kot. aku tgk dia pun tak berapa nak aktif sgt. duduk je. pastu pegang2 tgn aku. slalu kami berdua ni suka bergaduh. aku buli dia. dia pun buli aku. aku sakat dia. dia pun sakat aku. tp semalam dia cam clingy skit kat aku. tanak kat LK langsung. bwk gi klinik dekat gombak. first time gi sini klinik india. masuk je semerbak bau kemeyan sembahyang india. bau yg sangat familiar sbb jiran sebelah kami pun india jugak slalu bakar kemeyan ni waktu maghrib dan pepagi waktu derang sembahyang. ye la, kami kan dah jadi warga BC ramai la org india sana sini. dulu kat cheras ramai chinese. sebelum tu setiawangsa ramai melayu. wow, sumer dah merasa la. pasni mana pulak? german chewahhh...hehehe...anyway, berbalik pada citer klinik india tu, namanya klinik sri gombak (kot, aku pun dah lupa). very old skool indian klinik takde la moden sgt tapi sgt sgt bersih. dia punya doktor sorang ajer, nama apa aku lupa. doktor lelaki yg sgt sgt sgt uncanny muka mcm LK! serius i tell u. LK dah la skrg sejak dok BC dah start dok bela misai jambang bagai. doktor tu pun ada misai ngan jambang gak tapi dah putih skit sbb dah berumur. dia punya clothing style, ckp style, order style, body style sebijik mcm LK tapi version tua. no nonsense talking straight to the point, expected org to obey ur order jgn degil nnt kena bebel, mmg sama. LK pun tak ckp byk dlm bilik tu. keluar je, LK ckp kat aku "good doctor. we stick to him." hmm..aku dah agak dah...so berbalik pada citer sebetulnya, Lapoo pun disahkan oleh doktor kembar LK tu mcm baru nak start simptom demam. amek ubat kasi makan tapi pagi tadi bangun mcm suam skit so takde la nak hantar dia ke taska hari ni. sebabkan aku ada 3 meetings sebelah pagi, aku takleh amek EL. LK lak nak gi tengok kedai kat melaka. so kebetulan tok mum takde kelas ngaji hari ni, minta tolong tok mum jagakan. ok la sbb kalau ikut history Lapoo ni sesiang demam tak baper naik sgt. bila midnite je. tapi aku rasa gak bukan jenis demam panas gitu. ni mcm demam selsema batuk. sebab dok terbatuk-batuk dari pagi tadi. hidung pun basah jugak. sian Lapoo. mujur dia suka minum air masak. kena bagi byk2 utk dilute kan kahak. dan turunkan suhu badan. hopefully dia recover dan badan kuat sikit utk bday party eva mlm esok. which reminds me, karang kena gi ampang park lagi skali tukarkan kasut yg aku belikan semalam sbb kasut tu terkecik sikit la...nasib baik boleh tukar, harap ada size besar skit utk Lapoo.

0 comments: