CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, May 16, 2011

Last Week Naper Tah...

Last week naper tah tak boleh sign in. so takleh apdet blog. apa citer last week? hari khamis tracy call gitau Lapoo feverish. aku amek time off dari office dan nurse Lapoo after noon. siang nyer ok2 panas gitu2. Lapoo pun takde la melepek sgt. aktif2 macam biasa. tapi bila nak dekat midnite terus naik sampai 39 degree. so dok tuam tuam dgn kain whole body dia. in the end alhamdulillah turun ke 37 degree. suspen woo...aku ni kalau time Lapoo demam la yg takut sikit. batuk selsema takpe lagi. tapi kalau demam...nak tido pun takut. kena stay up dan closely monitor. bestfren aku time tu mmg thermometer je la. every 15 minutes aku check. bila naik sikit tuam. sampai temperature turun. sampai basah la cadar, bantal sumer. takpe coz besok pagi tukar je yg baru. esoknya tak hantar taska lagi sbb nak monitor. sebabkan aku ada urgent meeting pagi, so Lapoo hantar kat keramat dulu minta tolong mama monitorkan sekali. mama pun takde ngaji...nasib baik....




lagi satu, petang jumaat tu waktu aku siap2 nak balik, tetiba mama kol kelam kabut ckp benda atas siling berbunyik lagi! kali ni dekat 5 minutes!! mama siap talakan hp dia kat atas nak bagi aku dengar tapi serius weh tak dgr langsung! aku tak puas hati terus pecut drive ke keramat. according to mama, bunyi tu terus stop bila amri balik. hmmm...heran tul. dulu jadi waktu papa outstation. this time pun sama. tapi jadi siang pulak tu. aku suspect bukan manusia dan bukan binatang. mmg benda halus ni. takpe la, as long as dia tak kacau teruk sgt dan tak kacau waktu aku ada...hehehehe...




weekend lepas 2 days tak keluar dari KL pun. jenjalan gi ikea, some furniture shops, ampang point, carik bebarang rumah. karang jap lagi katil dan bookcase pigeon hole tu dtg. tak sabar aku nak meng organise brg2 dlm bilik store/utility/iron baju yg skrg ni mcm tongkang karam! setiap kali aku masuk bilik tu, aku mesti nak tersandung punya sbb brg bersepah2! ni dah ada bookcase tu boleh la aku slot benda2 yg sepatutnya. rak kayu tu ada setengah brg dlm kotak mcm buku2 dah boleh keluarkan. at least save sikit tempat. letak benda yg sepatutnya mcm tools LK, ke benda hape ke...setiap kali aku iron baju dlm bilik tu, setiap kali tu la kepala aku dok pusing2 benda ni nak letak mana, tu nak letak mana. selagi dok sepah macam tu...kepala otak aku pun serabut! LK tau campak je sbb dalam kepala dia, bilik tu adalah store. semua dia main baling je. bila aku ckp nape dia main letak je brg atas bakul tu? LK leh lak ckp...coz its a store maa...aiyaa...susah la ini macam..thats why aku kena cecepat dptkan bookcase tu utk organise bilik tu. so far, bilik2 yg dah ok secara total (cewahh..tapi still subject to certain final touches) ialah dapur (ni aku punya territory) dan toilet (ni LK punya territory)...hmmm...tu je la. kuang kuang kuang. yg lenlain tu masih..bak kata web master...under construction. yg pasti bilik store tu mlm ni, insyaAllah kalau tak pancit bila sampai umah akan ku uruskan dan settle malam ni! hall dan dining area tu territory LK 100%. smalam gi kedai perabut usha2 tv cabinet tapi takde satu yg menarik hati dia. LK kata slow2. ok aku takde hal...buat slow2.

0 comments: