CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, May 18, 2011

Bilik Store Dah Settle

Bilik store dah settle...alhamdullilah...lufer lak nak amek gambar before sbb aku buat kerje pepagi selasa sebelum Lapoo ngan LK bangun tido. buat dgn aman tanpa gangguan budak kecik dan budak besar. aku kuarkan semua brg dari store room tu punggah ke living area dan start sort out satu2 dalam rak pigeon hole tu dan rak kayu tu lagi skali. byk space aku dah jimat now ni aku punya kepala dah tak pening dah...besttt...that is one room yg paling mencabar dah settle. after that vacuum whole house (time ni Lapoo pun dah bangun) dan mandi dan keluar lunch.



after lunch sorang contractor dtg sort out gliches kat bumbung skit dan pas zohor gerak ke ikea buat ke seribu kali. aiyoo...ramainya org...as expected la sbb cuti kan. kat sana LK akan belek2 benda sama dgn sangat lama...dah la Lapoo tido dan tak bawak stroller...aku pulak mengangkatnyer...waduhh...anak dara tu sgt berat ok? lenguh giler bahu aku dok kelek dia satu ikea...lepas tu gi ssf plak. LK ni aku perasan skrg amat la suka interior design. dulu tak kisah langsung. tapi sejak pindah BC ni, dah lebih dari 5 kali dia mop rumah tu voluntarily! bagus bagus bagus....toilet pun kengkadang aku dengar pung pang pung pang...owh...tgh mencuci rupernyer...hehehe...ok la tu, skrg responsibility mencuci rumah boleh dikongsi bersama..alhamdulillah...



last2 pakai hanging shelves ni replace tv cabinet. LK memula plan nak letak shelves ni atas tv. now ni atas tv maybe letak picture frames sbb sudah pasang spotlight atas siling. satu lampu tu rosak sikit so ptg ni ken dtg repair yg tu. the rest of the space masih barren. furnitures dulu dah bagi org, so kita start from ground zero la. ok jugak sebab boleh main ikut theme baru. tapi duit la pulak byk nak pakai...curtain lama dulu ada lagi aku simpan sbb LK takmo pakai sbb katanya flowery sgt. ye la, kenangasari dulu kan konsep english skit, ala-ala feminin berbunga dari bilik ke bilik. ni kat BC rumah ala-ala masculine mana masuk ngan curtain tu. nnt kena tempah lain. duit lagi! so pelan2 noo...



oh ya, skang ni projek bilik store kan dah settle, aku nak kena start buat projek baru. tgh planning nak buat mural kat kolah toilet. ye, toilet tu ada kolah ok. memula dulu waktu contractor ada, LK ingat dia nak pecahkan. aku kata jgn, biarkan ajer. at least boleh taruk baldi dlm tu. dia reluctant dgn idea tu tp aku persuade simpan jugak. last2 ok la, 2 hari lepas dia beli stopper kolah dan isi air terus dlm tu, tak payah guna baldi. so banyak gak yg boleh isi dan air dia biru jernih je. sejuk pulak tu. so aku pun ber idea la nak buat mural kat kolah tu. mcm ala-ala aquarium la gitu. aku nanti paint la ikan nemo ke, octopus ke, rumpai laut ke. nampak ceria la sikit. LK dah kata ok tapi dgn syarat aku kena lukis cantik2. so skrg aku, first kena survey cat/watercolour yg tahan air dan second kena start draft aquarium sketch tu. amek contoh dalam internet ok kot. at least bila dah siap Lapoo mesti suka masuk sbb nk tengok 'fish'.

panjang pulak bebel aku pagi ni. takde mood sgt nak buat kerja tapi kena stop skrg sbb user dah ada depan muka ajak discuss tetiba :(

0 comments: