CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, August 13, 2008

A Very Fishy Story

Salam. Malam semalam gi Giant. Memula ingat nak masak ayam masak merah...tapi LK nmpk lak bahagian ikan-ikan. Aku pun tanya, nak makan ikan ke? Dia pun kata ok gak...goreng sedap ikan kecik-kecik nih (ikan selar kuning). Aku pun ok la..kita makan ikan goreng malam ni. Amek dalam 5 ekor ikan..pastu tunggu brader Giant yg tukang siang ikan ni tgh break lagi (kata akak tmpt timbang tu). So sementara tunggu brader tu, kitorang jenjalan shopping-shopping beli teh, planta, telor (masuk seminggu ni dah 3 tray telo tau! Giler byk makan telor LK aku nih) etc. Habis round-round tgk balik brader tu takde lagi pun...aik?? lamanyer break...dah lebih 20 minit dah ni...skang dah kul 9 pm dah...lama lagi nak tunggu bilernyer aku nak masak...? Last-last aku ckp jom la belah, takpe aku siang kat umah la ...ehemmm...sebenarnyer aku ni TAK RETI LANGSUNG SIANG IKAN TAU!!! Tu pasal aku nak tunggu brader tu jugak...tapi LK tak tau ini rahsia...hehehhe...

So, kitorang pun balik la umah. Kemas barang-barang grocery sikit pastu aku cakap LK tolong kemaskan bilik sbb esok IKEA nak dtg hantar dan assemble almari. So kena la ada space kan? Fyi, ini adalah cover up action aku nak halau LK kuar dapur sementara aku operate ikan tu. Licik kan? Heheheh...tetapi...bila aku start je potong perut ikan kat bawah sikit tu...bueeekkkk!!!! kuar sumer isi perut dia tekak aku dah kembang mcm bangang rasa nak muntah terus aku...eeeeiiiiiiii yuckkkk!!!!!! melompat LK datang ingatkan aku kena haper la...terus dia ckp "I tot already u dunno how to clean fish!!. LP cover line with me at Giant just now. No wonder u really wanted to wait for the fellow..." Cessss....siot jer...takpe la, since u know already, u do for me lah..So, last-last LK dengan begitu baik hati sekali menyiang ikan untuk di goreng. To Ce LK.


Aksi berani dari LK


Sian kat ikan tu dah kena pancung


The beheaded fish...hehehe...


Yang ni aku goreng...tapi disebabkan eager sangat aku mengelar (nak gak taruk trademark kat ikan nih)...bila goreng jadik hancuss...tapi sedap tau...sehingga menjilat jari..yummyy..

1 comments:

the pudding said...

comelnya ikan takde kepala tuh hahahaha