CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, December 16, 2008

Baju Ketat dan Kasut Baru

Lately aku makan banyak la...last week aku manage complete puasa nazar 3 hari. Khamis, Jumaat dan Sabtu. Alhamdulillah...Tapi lepas tu jer...hmmm....since hari Ahad, dinner pun aku belasah. Banyak. Ish ish ish....cemana nak maintain berat ni smurfette oii!! Baju tido aku malam tadi pun rasa macam dah ketat sikit. Kena start balik la exercise regime aku. Kuarkan balik batang penyapu (pelik kan alat-alat exercise aku? hehehe...improvise beb...improvise :P) dan dumbell. Sit up, pusing, jog setempat etc. Dulu selalu aku buat setiap hari dalam 1/2 jam. Kira okay la buat depan tv sesedar je dah 1/2 jam. Lepas tu bulan puasa. Alasan konon puasa takde masa. Lepas tu raya. Now ni dah menggelabah. Tapi takpe, masih under control lagi. Naik pun 1-2 kilo je dari usual. So, kena disiplin la sikit pasni. No more dinner. No more snacks. More exercise. InsyaAllah, balik ni aku start la balik, janji :)

What happenned today? Takde benda sangat la. Pagi tadi meeting ngan TCM kat Tmn Desa. Sampai kul 11.30 am pastu balik Menara dan sambung buat keje. Kul 1pm gi lunch kat Selborn dan skang ni aku teramaaaaaaaaaaattttt lah mengantuknyer.....besnyer kalau ada tilam dan bantal nih........

Oh ya, starting 1/1/2009, aku tukat akan portfolio. Tak buat lagi Network contracts. Aku tak report kat Ajoi lagi. Aku akan report ke bos lama aku, i.e. En Jalal. Seronok juga sebab aku akan buat Marketing contracts. Tapi rasa sedih jugak sebab aku sebenarnyer dah grow very very fond of Network people. Network punya inside out, seronok tau kerja ngan orang-orang Network ni. Diorang ni very helpful dan oganise. Pasni aku deal with real people. Not with equipment anymore. Mesti different kan? We see how la. Macam Ms Ang dulu penah cakap ngan aku memula aku start kerje time dia bagi aku first task aku, buat agreement debt collector. Aku cakap, "Ok Ms Ang, I will try to do it" Pastu makcik tu kata kat aku, "No, u cannot TRY to do it. U HAVE to do it!" Heheheh....The same situation applies here. Now I HAVE to do it. Hopefully it'll be an interesting field like most of my colleagues have been saying and giving their kind support. Baik sangat diorang. Doa-doakanla yek....

0 comments: