CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, December 19, 2008

Its Friday!! Yeay!!

Aku bangun awal 15 minit dari biasa. Semalam Mak Liha mintak tolong aku amek nasik lemak dari Kak Hasnah untuk division meeting pagi ni. Ingat nak gerak awal la sebab aku ada meeeting kat Tmn Desa same time. So, plannyer aku amek nasik lemak, drop kat office dan terus shoot gi Tmn Desa. Kul 7 am, sms Ajoi cakap aku ada meeting kat sana dan tak boleh attend Divisional meeting. Ingat kot Ajoi nak balas balik ok and noted macam selalu. Tapi tidak, Ajoi cakap mintak tolong bagitau TCM buat meeting kat Menara instead. Ajoi nak aku attend the meeting by hook or by crook. Terdetik kat hati aku, ada announcement penting ke nak di sampaikan...nak-nak jugak aku datang....errrk...boleh ke bagitau TCM last-last minute gitu? Meeting lak ngan external dan involve ramai party. Aku cakap kat Ajoi, I try to arrange la. Terus la aku sms orang TCM convey the request. Sesambil tunggu reply, aku siap-siap sumer. Bila dah ready, aku pun amek nasik lemak Kak Hasnah. Pastu terus make my usual route. Aiyoo...jem gilerrr la plak.....tu la, dari bangun awal ke tetiba ada commotion pasal sms dan layan dan layan dan layan...terus aku lambat dan jalan pun jem...huhuhu....right then, TCM pun reply mesej aku. As suspected, diorang takleh nak postpone atau tukar venue. So, akan proceed without me lar. Ok la, nak buat cemana, aku cakap saya hanya mengikut arahan bos (dan mintak maap kat TCM byk-byk). Sampai office, tengok-tengok bukan ada divisional meeting. Ada Legal Awareness daaa....last minute booking lak tu. Tu yang Ajoi suruh aku attend jugak. Meramai kan audience.....ingat nak buat announcement naik pangkat tadi....hehehhe...acah jer....

Normally route ni kalau aku gerak dari umah kul 7.45 am jalan akan clear giler. Tapi di sebabkan aku lambat keluar....keta terus mengular......hhmmm.....

Nasik lemak Kak Hasnah dalam plastik oren tu. 30 bungkus. Berat. Oh ya, aku bawak keta dari dulu memang kaki ayam. Dan selalu letak kat sebelah tu. Habit.

Jam tunjuk kul 8.11 am. Lagi baper minit nak kul 8.30. So hari ni aku officially lewat.

Haaaa.....ni la namanya Mak Kutu. Mak Kutu sedang mengupacarakan pembahagian harta karun pada Anak Kutu. This month bulan aku. Yeay! dan Alhamdulillah....Tapi duit tu aku dah terbelanja sikit beli tudung. Tak dapat duit lagi dah terbelanja. Orang kata apa? Belanja in advance..... :P

0 comments: