CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, April 13, 2009

Its Sunday and LK's Back!!!!

Yipeee!!! By the time I wrote this, LK is already safe in my arm (sila muntah ye!). Hehehehe....hari Ahad tu aku tak sabar amek dia kt KLIA. Dia touch down kul 1pm so knowing that it could take a looooong looooong time to do the baggage thingys, aku pun take la my own sweet time mendriving ke sana. Gi ngan Mira ngan Iman. Mama ngan Papa tunggu kat rumah. Before that, pepagi buta aku Mama ngan Mira gi Pasar Dato Keramat beli lauk sayur etc untuk masak special because, first, LK balik dan second, celebration birthday Papa. Lepas pasar excursion, apa lagi, siang siang potong potong goreng goreng apa yang patut lah. Rindu ngan bibik dulu. Kalau time dia, beli barang pastu letak kat dapur pastu Mama cakap "Bik, tolong masak rendang ayam, kuah lodeh, asam pedas, laksa etc etc " Senang je, bagi arahan, pastu tunggu jap, baper jam pastu, siap! Terre bibik dulu. Aku ngan Mira tak yah masuk dapur pun (dasar pompuan pemalas!). Skang ni kena tolong sebab bibik baru ni lemau sket tak pandai masak sangat. So, bertungkus lumus la kitorang berperang kat dapur. Pas habis sumer, siap siap mandi comey comey wangi wangi dan trus gi KLIA. Sampai sana walaupun setelah strolling abis along the highway, still macam awal jugak. Sebab LK call cakap dia tengah tunggu baggage lagi. Hmmm...as suspected. Aku, Iman ngan Mira dok merapu je la dalam keta kat arrival area. Maleh nak masuk parking (sebab aku kedekut nak bayar parking mahal kan?). Ngarut-ngarut sambil dengar lagu Anuar Zain ngan Anneka Gronloh, last-last LK call cakap tunggu dia skang kat Gate 7. Ok here we come. Gerak depan-depan sikit pastu nampak dia. Happily with a broad smile on his face nampak kitorang. Oh suami!! Rindu nyer aku padamu (poyo maximum sila muntah lagi!) Balik rumah Boy pun baru sampai ngan Nazira. Sungguh boyot mummy itu dan sangat comel. Pastu kitorang makan sambil mendengar cerita. Banyak sungguh LK dok bercerita pasal itu ini dekat sana. Nampak dia very very calm now. Alhamdulillah..

Then kitorang balik rumah kul 10.30 pm dan sangat-sangat penat. LK penat aku lagi penat. Tapi best aku tengok reaction LK bila tengok apa yang aku dah kerjakan kat rumah tu. Hehehe....He was so happy (phew!! legaaa...) "LP, wow!!! The house is so nice.....this is what you did while i went to Mekah meh?" Hehehe...shuker aku....He even liked the smurfette garden. Especially the duckies. Hehehe.....LK kata now our house looked very very cozy...aaahhh...our home sweet home....

0 comments: