CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, April 18, 2011

Tragedi April

Masuk bulan ni memacam benda yg dah jadi. aritu dah la kes Lapoo ngan tgn dia (waduhh..terbayang lg aku detik tuh..seriau!). then smlm jd lg benda yg...ishhh...nasib baik... alhamdulillah Allah lindungi Lapoo. syukur...tau tak, aku bawak Lapoo, iman dan Mira gi jjau2 smlm. LK settlekn event so dia tak ikut skali. pegi waktu tu kul 7pm. nak kejar maghrib lg, dgn nak beli brg lg, dgn ramainya org so agak kelam kabut skit la kan. Lapoo pulak jenis takmo duduk diam asyik nak berjalan klau aku pegang pun mcm biasa la takmo. last2 Iman offer diri tgkkan Lapoo while aku beli ayam. waktu tu according to Iman, ada sorang mamat melayu ni tetiba jln sebelah dan tarik tangan Lapoo! waktu ni Iman ada kat belakang Lapoo so maybe dia tak perasan. Iman tepanjat dan trus ckp "eh, apahal mamat nih?" nasib baik Lapoo pandai dan tarik balik tgn dia. mamat tu trus cuak kot bila dgr Iman ckp cenggitu dan cecepat blah tak pandang belakang. klau dia tersilap igt dia tertarik tgn anak dia ke, for sure akan say sorry ke hape ke. ni tak, secepat kilat dia blah lalu celah2 org ramai masuk lorong lain dan hilang. tak sempat nak kejar. klau dpt tangkap mmg aku tendang2 sepak terajang cukup2. terus aku repot kat security guard dan derang alert guards yg lain. bergegar jantung aku! kalau la jd apa kat Lapoo..nauzubillah...aku takkan maafkan diri aku! takutnyer... serius bahaya tau! pasni mmg aku akan pakaikan tali monkey dia balik. dulu aku memalu nk guna sbb org pandang semacam je. tp this time, aku tak peduli. aku pakaikan je. Lapoo ni dah la jenis tak suke duduk dlm stroller lg sejak dpt kaki ni. paling lama pun tahan dalam 1/2 jam. after that dah mengelupur nak keluar berjln. dia suka nak explore2 tempat. so pasni mmg Lapoo dan monkey takkan kupisahkan. takut wooo...aparently kawan FB aku ckp jjau2 tu ada byk gak kes org culik2 budak ni. purposely derang tunggu kat counter atau tmpt longgok baju. before that mesti dia dah mark kan? ishhhh....i feel disgusted! apa2 pun, lepas ni kena hati2. jgn leka. u leka sesaat, perkara besar yg akan membuatkan u nyesal tak sudah akan terjadi. so, alert all the time!

progress renovation. kesian LK, contractor dia sudah larikan diri. dah la buat kerje shoddy. painting mcm hampeh comot bomot. buat roof pun masih bocor lg. dah la LK dah bayar 80% tau! jahat la org tuh! LK learnt his lesson. next time amek org yg telah direcommendkan. this time round, amek sorang contractor yg byk buat kerja rumah Mama dan kengkawan dia utk touch up balik contractor bangang tu buat kerja. kos pun jd nearly double la. ye la, LK kena beli cat lagi skali. isshhh...duit duit...terobang lagi. very expensive mistake la...kesian LK...

0 comments: